Afrika 2000
Dritte Etappe
Donerstag, den 12. Oktober

Am Morgen sorgen die Nachrichten auf Deutsche Welle Beststimmung. Heute fängt der Tag gut an. Die Sonne scheint an diesem wunderbaren Morgen, die Vöglein zwitschern, die Bienen summen, das Meer rauscht, rotköpfige Geckos schleichen umher, das Leben sprießt und alles ist in allerbester Ordnung. Man kann sich wirklich des Lebens freuen. So sollte jeder Tag anfangen, dann wäre das leben noch viel angenehmer.
Heute mal alles ganz gemütlich und freudestrahlend angehen lassen. Am Nachmittag ging es zu SIVOM. Ein ganzer Stapel eMails kam gestern Abend an und wurde uns nun zur Ansicht vorgelegt.

Houston an Abidjan, 11. Oktober 2000, 17:36 Uhr (Ortszeit Abidjan)


From: CAI Liner operation
Sent: Wednesday, October 11, 2000 5:36 PM
Subject: m/v "Clipper Ipanema "- 0023

Samuel / Thomas
Master confirm having pilots cabin available, thus we can acept the German/Brazilian couple joining the vessel from Abidjan to Itajai, provided they sign the letter of indemnity. I will revert with wording later today. Original Letter of Indemnity must be handed to master on embarking. The couple will have to pay usual fee of USD 10 p/person p/day for accommodation/meals.

Please pay direct to master. It goes without saying that this will not be a 5 star cruise, but still think they will have an enjoyable trip. Hope they like spicy Indian food, as vsl's crew is Indian nationality.

Please advise container number of unit the car will be stuffed in. Also we wish to emphasize that since the couple is the consignee in Brazil, they will have to pay Brazilian THC themselves, as per our freight quote.

We wish them a bon voyage to Brazil

Regards
Clipper Americas Inc.
as agents only

Houston an Abidjan, 11. Oktober 2000, 18:00 Uhr (Ortszeit Abidjan)


From: CAI Liner operation
Subject: m/v "Clipper Ipanema "- 0023

Samuel / Thomas
I have received following from our agent in Itajai, which please bring to
the attention of the couple.

quote

The passengers can disembark without much trouble, provided they're holding valid passports (German citizens don't need entry visa) but the car will require a temporary admission process, which may take quite long time, so don't think this is in the best interest of the couple, if their intention is to get off the ship and ride away in their car.

Best if you could obtain more information of their intentions, i.e., are they only tourists visiting Brazil or are they coming to Brazil to stay here, or even if they live here? And consequently, what is the status of the car?

Rgds

unquote

Regards
Clipper Americas Inc.
as agents only

Houston an Abidjan, 11. Oktober 2000, 18:31 Uhr (Ortszeit Abidjan)


From: CAI Liner operation
Subject: m/v "Clipper Ipanema "- 0023

Samuel / Thomas

Please collect freight USD 1,800 plus USD 50 bunker surcharge locally in Abidjan and offset inst port d/a.

Trust you have NAL b/l from to be issued for this booking. Please make sure booking is entered in the booking system.

Considering the car will only come off in Santos, will the couple also stay onboard vsl until Santos, or will they still disembark in Itajai.

Regards
Clipper Americas Inc.
as agents only

Houston an Abidjan, 11. Oktober 2000, 19:52 Uhr (Ortszeit Abidjan)


From: CAI Liner operation
Subject: m/v "Clipper Ipanema "- 0025

Samuel / Thomas

One more message in this saga.

The master of "Clipper Ipanema" just advised that there is no, what he considers, suitable accomodation onboard for these persons - much though he'd like to hv them.

There are no attached bath & toilet even for officers. Only common bath & toilets. Right now even the air conditioner is not working. We assume Mr. Besold & Ms. Hinz acept these hard conditions?.

Regards
Clipper Americas Inc.
as agents only

Jetzt waren wir sogut wie auf dem Schiff. Was, Teufel, stört mich eine kaputte Klimaanlage auf dem Fisch. Mich ärgerte vielmehr meine kaputte Lüftung im Auto... Ich wußte, heute würde ein schöner Tag werden...
Von dort fuhren wir zum Packing-Service und handelten mit Madame ... (Namensgedächtnis...) einen Preis fürs Verpacken und fürs 'aufs-Schiff-stellen' aus. 350.000 CFA. Der Agent fällt dafür weg oder ist inklusive, jedenfalls nicht gesondert zu verrechnen. Auch gut. Dann noch die 1.800 US$ für den Container und die 50 US$ fürs Verladen. Alles fein. Nur würden wir jetzt ein kleines Geldproblem bekommen, den unsere Finanzen hatten schon viel von denen Afrikas angenommen: Sie sind irgendwo hinverschwunden...
Wir trennten uns von Sam beim Packing-Service und er fragte, ob wir morgen in der Früh um 8 Uhr hier herfinden würden. Ich sagte ja, hatte keine Ahnung wo wir waren und verließ mich darauf, daß Almut wußte, was ich tat. Zur Sicherheit in das GPS die Koordinaten eingeben.
Danach fuhren wir gleich weiter zum Goetheinstitut, wo unsere Reisekasse sich Dank Brigitte ein wenig erholen konnte. Zur Feier des Tages verbrachten wir den Abend wieder in Walters Wirtschaft.
Gegen 21:00 Uhr saßen wir bereits bei Brigitte und lasen erheiternde Schriften, die deshalb erheiternd waren, weil der Autor nicht ganz klar bei Verstand war.
Ich versumpfte bis spät in die Nacht im Internet, dabei stolperte ich über meine eMails von Sam an mich.


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